GlobFoter

strona poświęcona działalności koła fotograficzno turystycznemu

wycieczki

Hej! 😀
25 – 28 września 2017 r. odbyła się wycieczka do Zakopanego. Była to powtórka z ubiegłego roku lekko zmieniona. Wyjazd został zorganizowany przez Pana Adama Wiśniewskiego oraz koło GlobFoter. Część budżetu wycieczkowego również było sfinansowane przez Urząd Miejski w Parczewie ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W wyjeździe wzięli udział uczestniczy koła fotograficzno – turystycznego GlobFoter. 🏔️🚌

Pierwszego dnia po zakwaterowaniu i obiedzie wyruszyliśmy do Doliny Strążyskiej, zobaczyliśmy wodospad Siklawica, a następnie wspinaliśmy się na Sarnią Skałę. Tym razem noc zastała nas już na dole góry. Po powrocie wszyscy spotkaliśmy się w pokoju i spędziliśmy razem czas.
Drugiego dnia tak samo jak rok temu szliśmy malowniczą Doliną Roztoki do Doliny Pięciu Stawów. Po drodze podziwialiśmy największy (chociaż nie najwyższy) wodospad w Tatrach. Potem zatrzymaliśmy się na pyszną szarlotkę w Schronisku PTTK w Dolinie Pięciu Stawów Polskich. Jest to najwyżej położone schronisko górskie w Polsce! Tym razem pogoda dopisała, widzieliśmy całą dolinę, widoki były nieziemskie.
Wracając wstąpiliśmy do schroniska PTTK przy Morskim Oku. Odpoczęliśmy i wróciliśmy do noclegu drogą asfaltową. Wieczorem wyruszyliśmy na Krupówki.
Następny cały dzień poświęciliśmy na wejście na Giewont, a po wszystkim poszliśmy na Krupówki.
Czwartego dnia w Dolinie Kościeliskiej zwiedziliśmy dwie jaskinie Smocza Jama i Mylna. Do pierwszej szliśmy przepięknym Wąwozem Kraków. Druga jaskinia znajdowała się wyżej niż dolina. Podczas przechodzenia przez Mylną zgubiliśmy się. Nie mogliśmy znaleźć dalszej drogi, ale po chwilowych poszukiwaniach znaleźliśmy drogę. Wszyscy czuliśmy lekki strach. Cała jaskinia była w niektórych miejscach bardzo wąska i niska, trzeba było chodzić na czworaka. Po godzinnej podróży wyszliśmy i powróciliśmy do noclegu, a następnie w drogę do Parczewa.

Zdjęcie użytkownika GlobFoter.

20 października 2017 r. koło GlobFoter po zajęciach lekcyjnych udało się na wycieczkę rowerową do lasu na Ścieżkę Przyrodniczą „Bobrówka” znajdującą się na terenie Rezerwatu Przyrody „Lasy Parczewskie”. Na miejscu rozmawialiśmy, zjedliśmy kiełbaski i podziwialiśmy przyrodę.

10 listopada 2017 r. nasze koło pod opieką Pana Adama Wiśniewskiego wybrało się do Lublina. Celami wycieczki były: integracja grupy, obejrzenie doświadczeń w Laboratorium Techniki Wysokich Napięć znajdującym się w Politechnice Lubelskiej, zwiedzanie Centrum Spotkań Kultur w Lublinie oraz odwiedziny w Radiu Lublin, gdzie odbyło się spotkanie w Studiu Muzycznym z Budką Suflera oraz autorem pierwszej oficjalnej biografii zespołu Jarosławem Sawicem. 🚌

Pierwszą atrakcją miało miejsce eksperymenty w Politechnice Lubelskiej. Pokazano nam wiele ciekawych pokazów, a na pamiątkę otrzymaliśmy deseczkę, na której widać jak prąd „szuka” najłatwiejszej drogi. 🤔
W Centrum Spotkań Kultur zwiedziliśmy cały budynek i wysłuchaliśmy historię budynku. Pokazano nam Aleję Kultur, Salę Operową – ze strony widowni oraz sceny, Tarasy Podniebne oraz różne wystawy. Przez cały ten czas towarzyszyła nam Pani Przewodnik.
Następnie udaliśmy się na Stare Miasto Lublina, gdzie spacerowaliśmy i szukaliśmy restauracji. Większość chciała zabić czas odwiedzając galerie handlowe, lecz padła propozycja wspólnego spędzenia czasu integrując się i zjadając razem obiad. 😎
Na końcu odwiedziny Radia Lublin. Wysłuchaliśmy kilku godzinny wywiad, który był nawet zabawny. Wszyscy mogli zadać pytanie, m.in. nasz Opiekun jedno zadał. Po spotkaniu wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie grupowe z zespołem. 💪📷

Zdjęcie użytkownika GlobFoter.

15 grudnia 2017 r. koło GlobFoter udało się do Radia Lublin na koncert Kinior Reggae Sound „Projekt Nalepa” pod opieką pana Adama Wiśniewskiego. Wyjazd został zorganizowany po zajęciach lekcyjnych jako spędzenie razem czasu i wysłuchanie niesamowitych muzyków. 🎶🚌

Pierwszą atrakcją wycieczki była jazda na łyżwach na lodowisku MOSiR Icemania w Lublinie. Wszyscy uczestnicy świetnie się bawili i miło spędzili czas.
Następnie po łyżwiarskim szaleństwie nadszedł czas na koncert Kinior Reggae Sound. Na scenie Włodzimierz Kiniorski sięgnął po muzykę guru polskiego bluesa - Tadeusza Nalepy i umiejętnie połączył ją z rytmami reggae. Podczas występu towarzyszyli mu wspaniali artyści: Mietek Jurecki, Tomasz Zeliszewski, Andrzej Urny, Piotr Wolski oraz Sylwia Nadgrodkiewisz. Koncert był świetny, każdy z uczniów odniósł niezwykłe doznania. Początek koncertu nie zaskoczył nikogo, lecz później „rozkręciło się”. 💪
Największe wrażenie zrobił Piotr Wolski zmieniający co chwilę instrumenty perkusyjne oraz Tomasz Zeliszewski, który grał na perkusji, jego solówka zszokowała wycieczkowiczów. Inni artyści dali również popisowe solówki. Przedstawienie w każdym, kto je oglądał wzbudziło emocje. Wszyscy podczas powrotu podziwiali koncert. 👌
Po „imprezie” wybraliśmy się na spacer po starym mieście Lublina.

Zdjęcie użytkownika GlobFoter.

"Ty, który wchodzisz, żegnaj się z nadzieją"
Te słowa towarzyszyły członkom koła GlobFoter, gdy przekraczali BRAMĘ-POMNIK Państwowe Muzeum na Majdanku / State Museum at Majdanek. Droga Hołdu i Pamięci, komory gazowe poprzedzone łaźniami, nowoczesna multimedialna wystawa i ostatecznie piece, w których kremowano więźniów, znajdujące się w sąsiedztwie Mauzoleum z charakterystyczną kopułą. Spacer wśród dowodów hitlerowskiego okrucienstwa, śladów cierpienia, świadomość obcowania z prawdziwą historią, sprawiły że zapamiętamy na zawsze to, co się tu wydarzyło w czasie II Wojny Światowej... Wyjazd zorganizował pan Adam Wiśniewski.